tisdag 15 juni 2010

Monstergädda på 132 cm

Team Mieko Norr har satsat hårt på vårens fiske i Norrbottens gäddvatten. De har upplevt fisket som relativt trögt med två fiskar över 10 kg och ett antal strax under innan det lossande i helgen. Robin "Roppin" Utbys tog en monstergädda på hela 132 cm och 14,21 kg. Gäddan var utlekt och mager, hade den tagits innan leken med någon rejäl betesfisk i magen hade vikten varit svindlande…

-Vid andra driften över den heta platsen tacklade jag om till en skrikig Mieko Predator 28 som brukar ha förmågan att reta även riktigt tröga gäddor till hugg. Redan vid andra kastet tar det tvärstopp och jag möter upp med ett stenhårt mothugg. Jag känner fina gungningar i spöet och mitt adrenalin började pumpa för fulla muggar. Jag satte kraftig press på fisken men den totalvägrade att komma upp till ytan. Den gav verkligen inte en enda centimeter. Efter ett gäng fina rusningar kunde David håva den.

Jag skall ta den i höst igen så jag hör av mig med en uppdaterad vikt avslutar Robin med ett flin.

Läs mer på Team Mieko Norr´s hemsida.


S-O Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar