söndag 8 augusti 2010

Hälleflundra på 219 kg

Nu har ännu en monsterflundra landats. Den mätte hela 248 cm och vågen stannade på 219 kg. Den togs på Island av tyske Günther Hensel och betet var en Giant Jighead. Bilderna får mig verkligen att drömma om de riktigt stora. Frågan jag ställer mig är hur det skulle kännas att returnera en hälleflundra på 248 cm.... Förmodligen skulle synen av en sådan fisk som simmar tillbaks där den hör hemma vara helt oslagbar. Bara tanken att skriva in PB på 248 cm och C&R gör mig darrig :-) Se fler bilder på www.kingfisher-angelreisen.de

Det lär bli världsrekord om IGFA fortfarande registrerar hälleflundror och allt gått rätt till. Jag läste någonstans att att IGFA inte skulle ta emot registreringar av hälleflundra då arten klassas som utrotningshotad. Någon som vet mer om det?

S-O Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar