lördag 6 november 2010

Skrejfiske 2011 bokat

Har nu bokat skrejfiske2011 med Berka i Team Mieko. Vi åker till Söröya Gjestestue 21-27/3 nästa år. Det blir premiär på skrejfiske för både mig och Berka. Det innebär nya utmaningar i form nytt fiske, kyla, vind och allmänt tuffa förhållanden på havet. Hur som helst ser jag verkligen fram emot resan. Målet med resan är självklart att putsa mitt PB för torsk som ligger på blygsamma 16,5 kg och drömmen är betydligt högre än så :-)

Patrik Möller med monstertorsk på 31,3 kg tagen på Söröya

Förra året var lite av en genombrottssäsong då skrejfisket slog igenom ordentligt. Fiskar över 30 kg rapporterades och 20 kg verkade vara i stort sett vardagsmat.

Skrejfiske på Söröya Gjestestue

Reservplanen om vi blåser inne är pimpelfiske efter öring och röding. Det finns riktigt fina vatten med väldigt lågt fisketryck på Söröya.

Öringar av den här kalibern finns i sjöarna på Söröya

S-O Larsson
www.miekofishing.se
0920-180 93

2 kommentarer:

  1. Funderar om jag verkligen ska åka med en fiskare som inte har en större målsättning än 17 kg...själv blir jag grymt besviken om JAG inte kommer över 30 kilo. Har hört att man kan på ett enkelt sätt räkna ut hur stora torskar man kan få genom att multiplusera sitt BMI med antalet botten napp ! Då vinner jag !!!
    Berka.

    SvaraRadera
  2. Blandar vi in BMI så lär jag ligga lite efter :-)

    SvaraRadera