fredag 4 maj 2012

Fortsatt bra hällefiske i Tromsö

Det har kommit in ett antal rapporter om riktigt stora hälleflundror i området runt Tromsö den senaste tiden. Det är som vanligt "yttersia" precis utanför Tromsö Hälleflundracamp som dominerar med sina enorma hälleflundror. Det är långt ifrån området som levererar flest hälleflundror men vad gäller storlek är området svårslaget. Pratade för någon dag sedan med Per Jonasson, Fish4U som rapporterade att det fina fisket fortsatt de senaste dagarna.

Jag har därför bestämt mig för att lägga några dagars fiske på Tromsö Hälleflundracamp. Det är länge sedan jag fiskade där och även jag har fått en del fina hälleflundror där.

Jag åker upp 16/5 och fiskar 3-4 dagar. Det är väldigt kort period med tanke på att det ofta är få fiskar och vädrets makter kan ställa till det men den här gången kan jag inte vara längre. Med på fisket den här gången blir Patrik Carlsson, Savage Gear. Det blir riktigt kul, vi kommer självklart att testa nyheter för både Mieko och Savage Gear.

Hälleflundror jag tagit i närheten av Tromsö Hälleflundracamp


 177 cm, ca 40 min från campen

 155 cm, ca 40 min från campen

 160 cm, ca 10 min från campen

164 cm, ca 5 min från campen


S-O Larsson
www.miekofishing.se


2 kommentarer:

  1. holy smoke !!! har du ätit upp den?

    SvaraRadera
  2. Nix, de fick självklart gå tillbaks på tillväxt :-)
    S-O

    SvaraRadera