torsdag 13 september 2012

Jakten på kveiten!

I dag har jag och John varit ute och jagat kveite. Vi utgick ungefär 6 30 härifrån, sen stack vi till hamnen och pilka upp lite sej att ha som betesfisk. Sen begav vi oss ut och la oss och drifta i ca 1-1.5 knop. Jag hade kontakt rätt tidigt på ena spöet, tyvärr fick jag inte upp den. Men bitmärkena på jiggen skvallra om att det var en flundra. Sen gick det sämre för mig resten av dagen. John fick upp en mindre flundra på mieko predator och missade en (även den  på predator) som verkade riktigt fin. Men säsongen börjar vara slut här uppe och de har haft ett fantastiskt fiske här hela säsongen. Jag har då blivit helsåld på stället och fisket. Det är lätt värt  96 mil enkel väg, och då har jag inte ens fått någon hälle än. Men John har lärt mig så sjukt mycket under tiden vi fiskat. Vi fick även lite sej och torsk. Nu ska jag duscha och äta för kom in kring 21 00 så har varit en lång dag.
Ha de gött!

John bänder...



/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar