torsdag 19 maj 2011

Hälletävling, snö och dubbeldrillning



Tävlingsdagen började mindre bra. När vi skulle traila båtarna till fjorden bredvid Mehamn hade nattens snöfall orsakat blixthalka. Lite fix och trix så löste vi det och kunde sjösätta båtarna.




Med Vidars hjälp kunde vi till slut få båda båtarna över fjället



Fisket började trögt, några ytterst försiktiga kontakter var det enda vi hade fram till lunch. Vi nötte vidare och hade ytterligare en del otroligt försiktiga kontakter som vi inte lyckades kroka.


Framåt kvällskvisten säger Robert att han har en känning, samtidigt känner jag en dragning i min Mieko Predator Jighead, svart/lys och Mieko Predator Shad 25, svart/silver. Jag krokar fisken samtidigt som jag ser att Robert står med böjt spö. Det blir dubbeldrillning och jag landar den lite större fisken strax innan Robert tar sin.



Min hälle som togs vid dubbeldrillning







Plask, där får en hälleflundra gå på tillväxt



Med dubbeldrillningen kan vi ta hem hälletävlingen med 2-0. Vi är två rätt kaxiga killar som möter Vidar och John lite senare.

Ännu en härlig fiskedag på Barents hav är till ända.

S-O Larsson





http://www.miekofishing.se/







2 kommentarer:

  1. Jag viste att du skulle ta hem det...........
    Bruno

    SvaraRadera
  2. Haha, det var ovisst och riktigt kul in i det sista :-)

    SvaraRadera