tisdag 4 maj 2010

Åter i verkligheten

Nu har jag kommit hem och hunnit jobba en dag. Det är full fart i både butik och på e-handeln vilket är otroligt stimulerande.

Resan till Vannöya var inget som går till historien, varken väder eller fiske var bra. Det var en ny erfarenhet att skotta båten när det låg 10-15 cm snötäcke i den. Nu ser jag mest fram emot resan till Trömsö. Känner mig riktigt laddad för en veckas riktat hälleflundrafiske. Thomas åker från Edsbyn på lördag morgon och beräknar att vara i Luleå på kvällen. Då skall vi bara handla innan vi styr kosan mot Miekojärvi där jag lämnar hunden Buff innan vi åker vidare mot Tromsö. Vi räknar med att vara uppe i Tromsö tidigt på söndag morgon. Det känns riktigt skönt att jag lämnade båten i Norge. Resan norrut bör gå betydligt smidigare utan båttrailer. Stort tack till Per som hjälpte mig med förvaring av båten i Norge. Det är många härliga minnen från höstens fiske som väcks till liv när det är så nära. Ett av dem var när min far Sixten tog sin första hälleflundra.





S-O Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar