måndag 5 juli 2010

Trollingfiske i Miekojärvi

Jag var ledig i helgen så jag tog båten och åkte upp till mina föräldrar i Miekojärvi. Det var ruskigt skönt att koppla av och fiska men resultatet var rätt skralt... På 12 timmars trolling var största gäddan 101 cm. De stora finns dock men det är en stor sjö och inte så tätt mellan gäddorna över 10 kg. Testade Savagear Butch 21 cm riktigt ordentligt för första gången. Det är en riktigt fin wobbler som går ned på 4-4,5 m med en riktigt fin gång. En mycket intressant variant jag också testade var doft vid trollingfiske. Det krävs betydligt mer fiske för att kunna avgöra om det verkligen ger fler hugg men i helgen gav det absolut inte sämre resultat.

Vädret var inte det bästa så jag tog inga bilder alls. Här är en höstbild från Miekojärvi.

S-O Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar