fredag 15 juli 2011

Fjällfiske på Söröya

I dag var det kraftiga vindar så vi promenerade upp till en fjällsjö inte långt från Söröya Gjestestue. Vi kom snabbt upp till sjön och startade fisket. David tog snabbt en öring och jag promenerade runt sjön och fotograferade.

David med fin fjällöring tagen på Söröya

David fiskar öring

Fjällen här på Söröya är verkligen underbara och orörda. På bortre sidan av sjön fanns ingen upptrampad stig vilket innebär att fisketrycket är obefintligt.

I närheten av Söröya Gjestestue finns många fina små sjöar och fjälljokkar

Min Okuma Trio fick mest ligga i mossan när jag fotograferade men två öringar fick den jobba in

När jag kom tillbaks hade David tagit 12 öringar med topp på 7-8 hg. Inte illa på ca två timmars fiske. Två fiskar blir kvällens middag och resterande simmar kvar i fjällsjön.

Utsikt över Sandöybotn och Söröya Gjestestue

I morgon skall jag fiska med ett nytt gäng som premiärfiskar på havet. Planen är en dags blandfiske och en dags hällefiske. Det blir riktigt roligt.

S-O Larsson
www.miekofishing.se

2 kommentarer:

  1. var ni upp på stoklivattnet?
    Berka.

    SvaraRadera
  2. Nä, det här var ett annat vatten. Man går över lilla bron och sen upp på fjället.

    SvaraRadera