torsdag 28 juli 2011

Rapport från Fisket på Söröya med film

Fick ett riktigt trevlig mail med bilder från Tina som precis kommit hem till Finland efter en veckas fiske på Söröya Gjestestue. Kristian som var med i samma gäng har tidigare skicka en härlig film från deras resa.

"Hej S-O :)

Tusen tack för "jiggen" du gav mig. Jag fick ju 8 hälleflundror, men släppte alla förutom den som blev mat :)"

Jag har varit 6ggr och fiskat i Saltstraumen och jag har fiske i allmänhet som ett stort intresse, de borde vara mera kvinnor intresserade av detta :)

Söröya var min 30-års gåva.. och glömmer resan aldrig återvänder så fort det är möjligt :)

Sänder några bilder, 20kg flundran kom hem i frysen resten släppte jag tillbaka :) så 7 simmar vidare i havet. 15 flundror på 6 dagars fiske är mer än vad vi hade hoppats på.

Jag tackar Hjärtligt

Mvh

Tina Wahlroos"

Det är fler och fler som praktiserar C&R vid hälleflundrafisket på Söröya Gjestestue. Det gläder mig verkligen. Det är också riktigt kul att Söröya Gjestestue har riktigt bra vatten för hälleflundra. Potentialen är enorm och vi kommer att söka nya positioner som vi självklart delar med oss av till alla gäster på Söröya Gjestetue. Än så länge har vi bara skrapat lite på ytan...

Se filmen och bilder med bla. Tina och Kristian:



Härlig fiskefilm från Söröya Gjestestue.


Kristian med fin hälle

Tina med Torsk

Tina med hälle

Gänget njöt inte bara av bra fiske, naturen i området runt Söröya Gjestestue är underbar.

Stort tack för bilder och filmer!


S-O Larsson
www.miekofishing.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar