måndag 4 juli 2011

Galet bra hälleflundrafiske på Söröya

Vår första dag här på Söröya Gjestestue hade vi galet bra havsfiske på hälleflundra och det verkar finnas hur mycket fisk som helst.
Vi tog hela 9 fiskar från min båt. David skåpade ut mig totalt med sina 8 fiskar, alla tagna på Mieko Predator Tail och Predator jighead. Jag fick nöja mig med en fisk och kan trösta mig med att det var dagens största med sina 126 cm. Den högg på en Mieko Predator Shad fiskad som drop shot. Det var verkligen kul att se att den tekniken fungerar även på hälleflundra.
David Gross tog sin första hälle i dag och fortsatte bända 7 till
Dagens händelse var när jag på ekolodet såg min hälle gå upp mot Davids jigg. Jag hann precis säga till honom att vara beredd när han fick slacklina. Några sekunder senare fick jag ett krafigt spöböj på mitt drop shot tackel.
På förmiddagen hjälpte vi gästerna Pentti och Ove att komma igång med havsfisket. De hade en fantastisk dag på havet och var mycket nöjda med sin första dag på Söröya. Det känns riktigt kul!
S-O Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar