måndag 13 augusti 2012

Nöjda fiskare på Nordic Safari, Mehamn

Fick maila från Magnus Ström som var en av besökarna i ett större gäng från Fiskejournalen som besökte Nordic Safari, Mehamn för några veckor sedan. Hur kul som helst med nöjda gäster!



"Hej!
Tack för din hjälp. Vägbeskrivningen var till stor hjälp och resan gick bra. Den sista biten mot Mehamn var fantastisk när man fick se havet.

Det var mycket generöst att du plockade ihop en låda med jiggar. 

Jag har inte fiskat havsfiske tidigare. Men efter en vecka med John och Albin fick jag lära mig mycket, om både hälleflundra och fisket i övrigt. Jag är imponerad av dina jiggar med lång svans och jag förstår att de tillhör favoriterna hos guiderna. Sista dagen fick jag en hälleflundra på 106 cm och det var en härlig känsla. Extra spänning var det eftersom min dotter Ronja fick en samtidigt på 120 cm (dubbelhugg).

Jag blev mycket förtjust i området och laxfisket i de små älvarna var grymt roligt. Tyvärr hade vi dåligt väder men vi fick en förmiddag med sol och svag vind. Vidar sa att det inte regnat så här mycket på många år. Campen och stugorna var kanon, liksom all personal där.

Så dit vill jag tillbaka. Både som fotograf och fiskare...


Fjällhälsningar,

Magnus Ström

 Nordkyn har ett stort urval av fina röding och öringsjöar plus små älvar med fint laxfiske (foto S-O Larsson)


S-O Larsson
www.miekofishing.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar