torsdag 14 mars 2013

Skreifiske

Skreifisket i dag var otroligt skönt. Vi hade en kall morgon här uppe i Mehamn men på dagen värmde solen och jag kunde tom. fiska utan handskar ett tag, höll mig varm med att bända upp skrei. Vi hittade fisk på 110-130 m och fiskade 20-30 m från botten. Fick bra med fisk varav en hel del på dryga 10 kg. Tyvärr tappade vi två stora torskar på grund av linbrott. Jag hade ett av linbrotten och det berodde på att jag inte kapade lina efter ett trassel. Även om det är kallt att knyta om ett tackel så är det ingen ursäkt.

Efter någon timme försvann fisken och vi letade fisk under tiden vi njöt av fantastiskt väder. När vi väl hittade fisk igen drog vi snabbt två 15+ och slutade räkna torsk över 10 kg.

Vi har haft en underbar dag och testat många kommande produkter från Savage Gear.

 Jag bänder skrei

 Ny färg på Cutbait Herring blev snabbt en favorit tillsammans med nya Big Fish Kevlar Stingers från Savage Gear

 Savage Gear Herring Shad 32 cm Ready To Fish levererar

 Robert med fin skrei tagen på Savage Gear Herring Shad 32 cm

 Gustav med en riktigt fin skrei tagen på Cutbait Herring

 Dagen bjöd på hyfsat väder

 Kan man göra annat än att njuta i den här miljön?

S-O Larsson
www.miekofishing.se







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar